Çok Geç Bir “Bloga’a Başlangıç” Yazısı

Merhaba sevgili ziyaretçi ve takipçilerim ^^
Blog’u 2013 Mayıs ayında açmama rağmen, aradan 2,5 sene geçtiği halde hala bir açılış/giriş yazısı yazamadım. Blog yazmayı, bir sürü ürün girmeyi çok istiyorum. Hatta ürünlerle ilgili yorumlarımı kafamda tutmaya çalıştığım için bloga ürün yorumu girmeden kafamdan atıp rahatlayamıyorum. Onca işimin arasında bu beni çok sıkıyor. Ama yazı da yazamıyorum 😀 Eskiden blog yazarken zorlanmazdım. Çünkü hitap ettiğim kesim belliydi. Şimdi sanırım yelpazenin genişlemesi beni biraz tedirgin ediyor. Aslında blog hitinin artması iyi bir şey 😀 Arayıp da bulunamayacak bir şey ama işte… Tabii ki bu tedirginliğimin kökenleri var. Başka yerlerde okuduğum blog yazılarının altına yapılan yorumlar. Çok tatlı, sevimli hatta bırakın bu ek özellikleri; normal insanlar var. Ama bir de abuk subuk yorum yapanlar, olup olmadık laf çarpanlar vs. Blogger’ların da bunlara verdiği cevaplar “… hanımcığım, böyle düşünmeniz beni yürekten üzdü.” gibisinden. Ben hayatta öyle bir cevap veremem 😀 Sinirlerim zıplar hemen. Bir kişi de olsa sinirim bozulur, moralim altüst olur. “Iyy ben bu yazıyı bunlar okusun diye mi yazdım, bu günleri de mi görecektim, oyy” moduna geçerim 😀 Bu da yazı yazmama ket vuruyor. Ama bunu aşmalıyım! fayting!! Çok şükür şimdiye kadar hep güzel yorumlarla karşılaştım. Yazılarımı okuduğunuz, gerek sorular gerekse dilek ve temennilerinizle yorumlarla bloguma katılıp bu blogun bir parçası olduğunuz için sizlere müteşekkirim ^^ Bloga normal zamanlarda bile günde 300-400 arası kişi giriyor. Aktif olduğunda 800’ü gördüğü de olmuştu ❤
blogg

Giriş yazısı diyorduk değil mi? 😀 Kısaca kendimden bahsedeyim (söz, konuyla alakalı :P). Kısaca değil tabii. Neyi kısa yazdım ki bugüne kadar T_T
Oldum olası yağlı bir cildim var. İlk sivilcemi 3. sınıfta çıkarmıştım. 4. sınıfta ufak tefek çoğalmaya başlayıp ortaokulda alnımı kaplar hale gelmişti. Yine de bunlar normal sivilcelerdi. Yani akne gibi rahatsız edici, büyük ve iltihaplı değildi. Çıkıp yok oluyor, yerine yenisi çıkıyordu.
Çevremde yağ sorunum ile ilgili tavsiye alabileceğim abla vb kişiler de yoktu. Tv’de görüp de işe yarar mı ki diye düşündüğüm 1-2 ürün de işe yaramadı. Para durumumuz da çok iyi değil. Zaten diken üstünde alıyordum. Üstelik cildim hassas. Ürünü denediğimde iyi olup olmadığını burnumun yanındaki gözeneklerin (yanağa doğru) yanıp yanmamasına göre anlıyorum. Aldığım ürünler yanma hissi uyandırıyordu. Sabun denedim, o da kiri çözmüyordu, ha yıkamışım ha yıkamamışım bir fark oluşturmuyordu. Bir kere şu bayanların elden sattıkları çoook güvenilir içerikli markanın sabununu aldı annem. O da bir işe yaramadı. Ben de ipin ucunu saldım. Lisede falan yüz yıkama jeli diye bir şey kullanmadım. Okula her gün otobüsle git gel, E-5 kenarında kirin pisin içinde saatlerce otobüs bekle, okulda voleybol oyna, spora git vs… Bir de cildinizin yağlı olduğunu düşünün 😀 Çıkan sivilcelerim yine de çok fazla değildi. Ergenlik döneminden sonra geçer diye umuyordum. Sonra yüzümü gül suyu ile silmeye başladım bir ara, çok da güzel sonuç aldım. Pamuğu sürünce sapsarı çıkıyordu 😀 Ama dramatik bir şekilde beliren annem gülsuyunu harcama diyerek elimden aldı. Maceram kısa sürdü. Annemin cilt bakımı konusundaki tutumunu da buradan anlamışsınızdır. Neden bu kadar çorak bir ortamda yetiştiğimi de 😀
Lise bittikten bir kaç ay sonra bir şeyler almak için kozmetik ürünleri satan bir mağazaya girdim. Satıcı bayanlar cildime bakıp bakıp ayyy ne güzel cildin var deyip durdular. İçimden, “yağlar içinde ve çenesinde 1 adet sivilcesiyle mi?” diye geçiriyordum. Ama cildimle ilgili yine de büyük bir problemim yoktu. Pis olmasının dışında 😀 Sonra taşındık vs. Taşındığımız yerde durağa ulaşmak için her gün 15 dk yürümem gerekiyordu. Yürüdüğüm yere de civar komşular “rüzgarlı bayır” diyorlarmış. Aynı zamanda da okula başladım. Sabah 5 buçukta çıkıp, akşam 5-6 eve geliyordum. İçinde vapur da bulunan 3 tane vesait değiştiriyordum. Vapur cilde çok zararlı 😀 Geçenlerde hazırlık sınıfına ait bir resmimi gördüm… Resmi sildim 😀 Neyse, cildim hala yağlıydı ama aynı zamanda da kuruyup çatlamaya başlamıştı. Bu çatlama olayı sinirimi bozuyordu. Evdeki kremleri (herkeste olan arko, dalan vs) yüzüme sürünce daha beter yağlanıyordu. Cildimin yağsızlıktan değil nemsizlikten kuruduğunun da farkındaydım. Hem derim pul pul oluyor hem de yağlanma devam ediyordu çünkü. Sürsem bir türlü sürmesem bir türlü… Neyse baktım bahar gelince biraz daha iyileşiyor, bir çözüm aramadım ben de. Bu arada tam 1 sene sonra aynı kozmetik mağazasına tekrar gittim. Ne sordum hatırlamıyorum ama satıcılar bu sefer “ayy cildin ne kadar kuru. ayy mahvolmuş” falan dediler. Bu sefer de içimden “kış diye böyle, geçer 1-2 aya” dedim.
Öyle böyle derken geldim 1. sınıfı da geçirdim. Okulda da yaz-kış havalandırma ve ısınma klima ile yapılıyordu. Cildim mahvolmuştu. 1. sınıfa geldiğimde sınıfa gelip “yanında kremi olan var mı?” diye sorduğumda artık bu işe al atmamın vakti geldi dedim. Ben ki kreme elini bile sürme ihtiyacı duymayan yağlı ciltli insan… Ama ne kullanacaktım? Zaten kullanabileceğim bir ürün olsa şimdiye çoktan kullanırdım. Raflardaki ürünler gözeneklerimi yakıyordu. Ama hem bu kuruluk sorununa hem de yağdan kirden çıkan tek tük de olsa sivilcelerime bir çözüm bulmaya karar verdim. Derken Neutrogena’nın alkolsüz toniği ile tanıştım. Tam o sıralarda da Yılbaşı fuarında Tiara ile karşılaştım. Pahalı mahalı dedim ve aldım. Tabii öncesinde Kore dizilerinde bakım vs olayları geçtikçe ufak çaplı bir araştırma yapmıştım (aslında herşeyi okudum XD). BB krem nedir, koreliler ciltlerine nasıl bakıyor vs diye. Tiara ile karşılaşmadan önce Türkiye’de ilk çıkan 2 adet bb kremi aldım. ikisi de çöpe gitti 😀 ayrıca diğer markaları da denedim. Daha önce hiç bb krem görmemiştim ama satıcılara bu bb gerçek bb krem değil dedim. bön bön baktılar tabii. Sonra Tiara ile karşılaştığımda elimde dener denemez işte bu! dedim. Hemen alıp eve götürdüm ve yüzümde denedim. Yanma vs hissetmedim. Cildim o kadar yağlıydı ki öncesinde nemlendirici krem kullanmama gerek bile kalmıyordu. Çıkardığımda da cildim yumuşacıktı. Ama bir kaç hafta sonra tonik-bb krem ikilisini düzenli kullanınca yağ sorunum düzene girdi. Cilt tonum eşitlendi. Eve geldiğimde artık seri katil gibi gözükmüyordum. Daha sonra nemlendirici edinme ihtiyacı hissettim hem de bakım yapma yaşım geldi artık diyerek tekrar internette araştırmaya koyuldum. Fiyat/performans oranı olarak Etude house collagen cream set’te karar kıldım (krem ve first essence den oluşuyor). Tabii bunlara ödediğim para gözümde çok, daha ders vs vermiyordum ek bir gelirim yoktu kendime ait. Ama bunları uzun süre kullanacaksın, her ay 5-6 lira ödüyormuşsun gibi düşün dedim. Her birini aldığıma da ayrı ayrı mutlu oldum. Çünkü hakkını veriyorlardı. İlk alıp çöpe attığım bb krem çakmasına verdiğim paraya şimdi bile yanarım.
Bu sırada da internetten kore ürünleri satışı yapmaya başladım ufak tefek. Baktım kozmetikte sıkıntı var, insanlar almak istiyor ama ürünle ilgili yorum vs yok. Her birine tek tek açıklayacağıma blog yazayım hem herkes faydalansın hem de bana kolaylık olur dedim. Ayrıca benim gibi hayatı cahil yaşamasın insanlar, böyle güzelliklerden haberdar olsunlar istedim 😀 ingilizce olarak tamamen asya kozmetiği üzerine pek çok blog olmasına rağmen Türkiye’de sadece Asya kozmetiğine özgü blog yoktu. Böylece bu blog açıldı… İsmini koyarken de bir gerildim bir gerildim. Böyle zamanlarda cheesy isimler seçerim xD puhaha diyerek kuiniçe koydum. Kraliçe/queen (kuin)= kuiniçe. Bir ıyy dediniz biliyorum 😀 Ben de anlamı ne? dediklerinde bir an donup oradan kaçmak istiyorum 😀
Yukarıdaki uzun yazının anlam ve önemine gelirsek; bir sürü ürün var evet, nasıl seçmeliyiz? diye soruyorsunuz. Hayat tarzınıza göre! Yoğun zamanlarımda kullandığım ve olmazsa olmaz dediğim ürün seçimlerim ile normal veya boş zamanlarımda kullandığım ürünler tamamen farklı. Suya dayanıklı ürün almalı mıyım? diye soruyorsunuz. Bilmem? çok uzun süre dışarıda kalıyorsan, terliyorsan, suya giriyorsan al tabii, yok 1-2 saatlik bana yeter diyorsan alma. Bu tamamen senin yaşayışına göre. Beslenmene, tempona, cilt tipine, yaşadığın yerin iklimine, suyuna göre… Ürün seçerken bunları göz önüne alıp, ürünün özelliklerini buna göre değerlendirmelisiniz. Cildi pul pul dökülen arkadaşlarım, benim cildim yağlı, krem kullanmak istemiyorum diyor. Cildin yağlı ama neme ihtiyacı olduğu belli. Derin dökülüyor daha ne olsun arkadaşım! diyorum 😀
Bu blog bana biraz pahalıya patladı ama (resim ne yazık ki temsili değildir 😀 ) yine de insanlara yardımcı olduğumu bilmek (o da sizin güzel yorumlarınız sayesinde haberdar oluyorum) beni çok mutlu ediyor. Beni üzen tek şey, blogdaki tek bir yazıyı okuyup diğer yazılara bakmayanlar. Cilt bakımı bir bütündür. BB krem yazısını okuyup da, cilt bakımı yazısını okumamak olmaz. Cilt bakımı yazısını okuduktan sonra ürün düşünürken, bu kadar girdiğim ürün yorumlarına bakmadan “ne kullanayım?” demek olmaz. Çünkü şunu şunu şunu kullan dediğimde bu sefer neden? deniliyor 😀 Bloga mutlaka göz gezdirin^^
11011248_725136820931837_3659204359259131681_o

Merak edilen soru? Tüm bunlar işe yarıyor mu peki?
İlk bakıma başladığımda ortalama 6 ay, bb krem dahil her gün bakımımı eksiksiz yaptım. Dışarı çıkmasam bile bb krem sürdüm. İlk 3 aydan sonra yeni sivilce çıkmamaya başladı. Çıkanlar hemen sönmeye başladı. Arada tek tük çıkan oldu evet. Hala daha ayda 1 falan çenemde sivilce çıkar. Ben bunları takmıyorum. Sivilcelerim artık bana acı vermiyor. Hemen sönüyor. Bir sivilce izim ortalama 1-2 senede geçiyorsa, bu süre yarıya iniyor. Arkadaşlarım da arada bu dediğim sivilceler çıkmasına rağmen “ben senin yüzünden hiç sivilce gördüğümü hatırlamıyorum” diyorlar (Bakımdan sonra tanıştıklarım tabii xD)
Yazın sadece temizleyici kullanıyorum. Cildim yağlı olduğu için nemlendirici kullanmıyorum.
Son bahar bakım için en mükemmel aydır. Cildinizde hafif kuruluklar vs meydana gelir, sürdüğünüz kremin cildinizi yumuşattığını vs anlarsınız. Anlayınca daha da sever aşkla şevkle bakımınıza devam edersiniz.
Bakıma ara verdiğim, savsakladığım zamanlar oluyor arada. Ama bu süre 1 ayı falan geçmiyor. Savsakladığım dediğim de her gün yerine haftada 3-4 falan yapıyorum. Tamamen bırakmıyorum. Tamamene yakın bıraktığım zaman yağlanmam yeniden başlıyor (ortalama 2-3 ay sonra).
Gözeneklerimde herhangi bir küçülme olmadı. Ama burnum dahil temizlendi. Burun sürekli ilgi istiyor 😀
Cilt tonum krem ve bb kremlerimi sürdüğümde eşitleniyor. Sürmeyi bıraktığımda 3-4 hafta sonra ufak tefek cilt tonu eşitsizliklerim başlıyor. Ama bana göre.
Arkadaşlarımdan aldığım yorumlar olumlu, annelerinden aldığım yorumlar olumlu 😀 Yüzümde bb krem olmasa bile çoğu kişi “yüzünde bb var sandım” diyor. Durup durup cildin çok güzel, ne kullanıyorsun? diye soranlar oluyor.
Bana göre ise, yüzümü yıkadığım zaman evet ilk 20 dk falan bb krem sürmüşüm gibi oluyor, ama onun dışında hele ki dışarı çıkmışsam yüzüm tüm kiri emiyor. Hiç de hoş olduğunu zannetmiyorum. Ama işte bu sıralarda, bb krem sürdün zannettim diye bir yorum alınca insan mutlu oluyor 😀
Liseden sonraki seneme göre daha düzgün ve güzel bir cildim var. Artık bb krem sürmesem bile akşam eve döndüğümde seri katil gibi gözükmüyorum.
Cildim olmadığından farklı bir cilde dönüşmedi, böyle bir beklentim de yok zaten. Olabileceği en güzel hale geldi. Bu da benim için yeterli.
Bu kış, düzenli bakım yaptım ve yazın bütünlemelerden önceki 2-3 hafta boyunca sanırım nirvanaya ulaştım dedim 😀 Gerçekten çok güzeldi. Maşallah barekallah 😀 dedim bunca çaba sonunda tam sonuç verdi. Aynı dizilerdeki gibiydi. Işıl ışıldı vs… Ama sonra bir büt her şeyi mahvetti. bütle beraber 2-3 tane sivilce çıkarttım sinirden xD sonra havalar ısındı, yağlanma vs derken… sadece temizleyici kullanabildim. bakalım, son bahar ile tekrar bakıma başlayacağım. yeni yorumlar gireceğim inşallah. Bence artık yazıyı bitirmeliyim çok uzun olmuş O_o

SON

ay bi dk çok önemli edit: Cilt bakımı falan tamam da, normalde manyak gibi cildimi, gözeneklerimi inceleyen biri değilim. Blog için ince eleyip sık dokuyorum. Yoksa normalde ürünü kullanır, arada bir işe yarıyor mu diye yakından inceler, öyle de devam ederim. Burada yok sağımdaki gözenek şöyle oldu, solumdaki gözenek böyle oldu diye yazmam inceleme yazısı yazmamdan kaynaklı. Not düşmeden edemedim 😀

Reklamlar

Çok Geç Bir “Bloga’a Başlangıç” Yazısı” üzerine 8 yorum

  1. AshLee dedi ki:

    Kuin abla ağzına ve ellerine sağlık. Ben de normalde cildine hiç bakan biri değilim ama senin bu yazılarını gördükçe böyle bir ilham ve teşvik alıyorum. Sabah kalkarkalkmaz bu yazını okuyunca senin yazında okuyup da aldığım bir kaç ürünü uygulayayım dedim 😅😅

  2. Nurhayat dedi ki:

    Maşallah abla , cok güzel yazmışsın zevkle okudum 🙂
    Herhangi ürün alırsam alayım sürekli kullanamadım o istikrarı yakalayamadım. Bu yüzden de gözle görünür bir farka ulaşamadım hiç 😦 Ama son zamanlarda da aklımda vardı gidip bi kozmetik alışverişi yapmak bu sefer hedefim düzgün ve ilgili kullanmak 😀 Önce bir diğer yazılarınizida okuyayım ondan sonra başlayacağım inşallah 🙂 Bilgilendirme için teşekkür ederim .Sağlıcakla kal abla ~

    • shoujokuin dedi ki:

      teşekkür ederim canım^^ kokusunu, yapısını sevdiğin bir ürün olsa “keşke vakit gelse de hemen kullansam” diye sabırsızlanırsın.doğru ürünü bulmak zaten insanı teşvik eden^^

  3. sumeyye dedi ki:

    Blog yazınızı cok beğendim gayet guzel ve tatli^-^ kozmetik urunlerini deneme konusunda deneyimi olan birisiniz..bende kore kozmetigi kullanıyorum ve gayet memnunum..bu yuzden kullanacak arkadaşlar içleri rahat bi sekilde alisverislerini yapsinlar^_^

  4. berna dedi ki:

    Herşey bir kış günü Kuinciğimin Neutrogena alkolsüz tonik ile ilgili bir yazısını okumamla başladı 😀 diye başlıyormuşum ben de 😀 Çok güzel olmuş yazı, her zamanki gibi okurken hem bilgilenip hem de yüzümde tebessümler oluşturan Kuin yazıları ^^ İyi ki tanımışım okumuşum diyorum şimdilerde. Üniversitede bile yüzümde sivilcelerle dolaşırken hepsinden kurtulmuş oldum 😀 Teşekkürler Kuincan 😀

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s